Emborgvej 92 8660 Skanderborg

Forening

SAMMEN GROR VI er en non-profit forening, der arbejder for at udvikle og udbrede sunde grønne fællesskaber på skoler, plejecentre, kulturinstitutioner og i almennyttige boligselskaber.

Baggrund

SAMMEN GROR VI blev stiftet af Pernille Benzon i 2014. Foreningen holder til i landsbyen Alken i Søhøjlandet. Foreningen består af stærke fagpersoner der har erfaring med dyrkning, formidling, design. udvikling, fundraising, kommunikation og PR. Den daglige ledelse i SAMMEN GROR VI består af

Pernille Benzon

Pernille Benzon har en bred uddannelse indenfor kommunikation og grafisk design fra bl.a. Danmarks medie- og journalisthøjskole og Den grafiske Højskole. Hun har mange års erfaring med styring af større projekt, fundraising, samt arbejde med organisering af frivilliggrupper. Pernille arbejder som leder af kommunikation Social- og sundhedsskolen Fredericia-Vejle-Horsens samt som projektleder i Sammen Gror Vi.

Mia Stochholm

Mia Stochholm er uddannet økologisk landmand og har beskæftiget sig med alsidig økologisk grønsagsproduktion på friland og i drivhus. Nu arbejder hun med formidling af økologisk havebrug som haveskribent, redaktør på medlemsbladet Praktisk Økologi og som skolehavekonsulent for Sammen Gror Vi. Mia Stochholm er desuden medforfatter på Havehåndbogen (Gyldendal, 2017).

Tine Sædholm Pedersen

Tine Sædholm Pedersen er uddannet økologisk landmand, kostvejleder og psykolog. Hun har de senere år været projektkoordinator for foreningen Omstilling Ry på anlæg af en spiselig skovhave og en fælleshave på Skanderborg kommunes arealer. Tine underviser i økologi, permakultur og bæredygtig omstilling på Silkeborg Højskole. Hun er projektkoordinator på Sammen Gror VI.